Lunchtips 


Deze tips kunnen u helpen om uw kind(eren) een gezonde en gevarieerde lunch mee te geven.

Tip 1: Geef eens een paar snacktomaatjes mee in de trommel











Tip 2: Geef naast een paar bruine boterhammen voor de afwisseling eens een mini krentenbolletje mee











Tip 3: Geef je kind eens een lekkere bananen smoothie mee voor bij de boterham. Makkelijk te maken door een halve banaan te pureren en te mixen met wat halfvolle yoghurt. Mee in de schoolbeker en smullen maar!













Tip 4: Geef uw kind eens een warme drank (the bijvoorbeeld) mee in een thermosbeker of -flesje











Tip 5: Geef in een apart bakje wat plakjes komkommer mee. Je kind kan deze dan zelf tussen de boterham doen. Lekker op een volkoren boterham met kaas, ham of pindakaas.






Tip 6: Geef voor de variatie een keer een bruine boterham mee met daarop een gekookt eitje of omelet








 

Tip 7: Stop in het lunchtrommeltje van je kind een lekker mandarijntje

Tip 8: Een volkoren boterham met boterhamworst? Doe er een paar plakjes augurk op​








Tip 9: Zorg voor variatie. Geef een keer wat reepjes paprika mee voor bij de boterham 











Tip 10: Geef uw kind lekker fris kraanwater mee. Bijvoorbeeld in zo'n leuk vrolijk (herbruikbaar) waterflesje. 












Tip 11: Geef wat (mini) worteltjes mee om lekker te knabbelen tijdens de lunch