De Vreedzame School

Een betrokken gemeenschap

KBS Kameleon werkt volgens de uitgangspunten van De Vreedzame School. De Vreedzame School heeft tot doel het verbeteren van het sociale en emotionele klimaat in de klas en op school. Een Vreedzame School is een gemeenschap, waarin iedereen (leerlingen, ouders en personeel) zich betrokken en verantwoordelijk voelt en op een positieve manier met elkaar omgaat. Het is een school, waar leerlingen een stem hebben, waar leerlingen invloed kunnen uitoefenen op en verantwoordelijk zijn voor het klimaat in de klas en school, hun eigen leeromgeving en hun eigen ontwikkeling. Op onze downloadpagina leest u alles over De Vreedzame School.