Katholieke identiteit

Levensbeschouwing

Wij zijn een school voor katholiek basisonderwijs. Dit betekent dat wij ons laten inspireren door de katholieke identiteit. Levensbeschouwelijke ontwikkeling is een vast onderdeel van de activiteiten. Wij praten met de leerlingen over waarden en normen, die geworteld zijn in de katholieke uitgangspunten. Daarnaast willen wij hen respect voor andere geloofsovertuigingen bijbrengen, zodat de leerlingen actief leren meewerken aan de humanisering van hun omgeving. Wij verwachten dat alle leerlingen aan alle levensbeschouwelijke activiteiten meedoen.

Hemel en Aarde

Het thema voor periode 3 is Liefde

Paulus schreef het in de bijbel: als ik geen liefde had, dan was ik niets. Natuurlijk gaat liefde over houden van en over verliefd zijn. Maar liefde is meer en rijker dan dat. Je kunt een liefdevol gesprek voeren, een liefdevolle herinnering koesteren of iets met liefde en aandacht doen. En dat niet alleen. Het is heerlijk om te weten dat er altijd iemand is die van je houdt. Ook als je dat misschien niet zo merkt.

De Ouderbrief over dit thema kunt u hier lezen