Opleidingsschool

De Kameleon is een aspirant-opleidingsschool. Dit betekent dat we een samenwerking hebben met Hogeschool Utrecht. Wij bieden diverse stageplaatsen aan en met plezier nodigen we studenten uit om bij ons op de werkplek te leren en ons team te komen versterken. Daarnaast hebben we ook plaatsen voor studenten van andere trajecten en eventueel andere Pedagogisch Academische scholen.

De begeleiding van studenten ligt in handen van praktijkopleiders en de cluster-schoolopleider, die bekend zijn met het competentiegericht opleiden en begeleiden. De schoolopleider begeleidt en coacht zowel studenten als hun praktijkopleiders.

Wil je stage komen lopen op De Kameleon, dan moet je in het bezit zijn van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) of deze aanvragen voorafgaand aan je stageperiode.

PABO-studenten

Informatie over de mogelijkheden en beschikbaarheid van stageplaatsen voor PABO-studenten kan per mail worden verkregen bij de cluster-schoolopleider: Irene van den Hoogenband (i.vdhoogenband@kpoa.nl). Geef in het mailbericht duidelijk aan wat de vragen en wensen zijn. Vermeld het soort opleiding, welke fase, de gewenste bouw of groep, stagedag(en) en de periode waarvoor de stage gepland is. Met derde- en vierdejaars studenten voeren we een intakegesprek om te bespreken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Overige studenten

Doe jij de opleiding tot onderwijsassistent, pedagogiek of wil jij een snuffelstage doen? Dan kan je contact opnemen met Klara Richards-Landman (k.landman@kpoa.nl).