Werken in de groep

In de groep

Bij KBS Kameleon zorgen we ervoor dat de leerlingen een 'ononderbroken' ontwikkeling doormaken. Onze leerstof is gebaseerd op het zogenaamde klassensysteem: de leerlingen zitten een jaar lang in een bepaalde groep waarbinnen ze de lesstof voor die groep afronden. In de acht jaar dat de leerlingen bij ons op school zitten, verwerven zij de noodzakelijke kennis en ontwikkelen zij sociale-emotionele, creatieve, culturele en lichamelijke vaardigheden.

Werken in de groep
Binnen de groep kunnen leerlingen op een verschillend niveau werken. Sommige leerlingen hebben een intensieve begeleiding nodig van de leerkracht. Dat kan komen doordat zij de leerstof moeilijk vinden, maar ook kan het gebeuren dat een leerling de leerstof erg makkelijk vindt. Deze leerlingen bieden wij extra moeilijke uitdagingen in de groep aan.